Monday 22 August 2011

Berbuka bersama Sahabat

Bismillahirrahmanirrahim...
   Hari nie aku habis kelas awal la pulak,sepatutnya kelas abes pukul 4.30,tapi disebabkan pensyarah yang mengajar xder so kelas abes dalam pukul 2.30..abes  jer kelas singgah surau jap semayang zohor..kuar jer surau datang plak si Acab na tumpangkan aku ke Lrt Damai nek kereta dia..selalunya memang aku menapak jer dari kolej ke lrt takpun dari tren ke kolej..haha..aku ckap nan dia.."lepak jap,na jumpe Cik Siti Zarah,na amek buku HRM"kata aku..dia pun balas ok jer..pas jer selesai jumpa pensyarah amek buku tu tadi aku terus naik kereta dengan si Acab ni tadi na ker tren Damai..dalam kete tu ada 2 orang lagi budak kelas aku..aziem dengan ain tumpang sekali..kata Acab dia nak hantar si Aziem nan si Ain ni tadi ke Sentul,memang si Aziem nan Ain tinggal kat Sentul pun melainkan Acab kat Bangsar..pastu Acab tanye "na hantar mana nie??"
aku jawab"mana-mana jer boleh,asal sampai umah suda"Acab sengih..hehe..
   
 Dijadikan cerita dalam perjalanan pulang ni tadi aku pelik si Acab ikut jalan lain,"aish,kemana lak Acab ni?"bisik hati aku..Acab tak dengar pun aku bisik apa..hehe..pastu aku tanya dia"ehh..mana ni Acab?"
dengan selamber yaya dia jawab dia hantar aku ker sentul gak seklai dengan Aziem dengan Ain..ahhh..siyot jer Acab..boleh bergarau di tengah panas terik camne,hehe..xper,asalkan sampai umah..aku balik naik tren dekat Sentul harini,tak pernah-pernah dalam hidup aku jejak naik lrt kat tren tu,tetiba harini lak leh terjadi,hehe..okey-okey,da terpesong jauh ni..sbenarnya bukan na cerita pasal Acab..haha..ni haa ceritanya,camnie..masa tengah tunggu tren tadi si Husaini kawan aku masa sekolah menengah dulu mesej aku..dia tanya ada mana??aku balas OTW balik rumah la,tengah tunggu tren dekat Sentul,pastu aku ajak dia berbuka sekali kat umah,suruh dia ajak si Nabil,member masa sekolah menengah dengan sekolah rendah,diorang dua orang nie satu kampung dengan aku kat perak sana tu,Sitiawan Lumut,tau??hehe..ala,lau cakap Teluk Batik tau la kot ea??hehe..so,kata si Husaini ni tadi tengok dulu,dia berbincang dengan si Nabil ni dulu,aku cakap ok jer.sampai jer rumah pukul 3 lebih macam tu..sampai terus tido,sebab ngantok sangat-sangat..

    Tengah sedap tido dapat lak kol..nombor tak kenal plak tu,aku angkat dngan nada yang mamai-mamai..haha..rupa-rupanya Nabil,maaf..kau selalu tukar nombor,tu pasal malas na save..hehe..dia cakap nak datang,alamak..aku dah ngelabah..usha jam da pukul 6.30..aku bangun terus cakap nan mak aku yang si Boy(Husaini) dengan Nabil na datang berbuka rumah..haha..cam happy pun ada..sebab da lama sangat tak lepak dengan diorang..borak-borak cam dulu-dulu,yela..masing-masing ada komitmen sendiri an??hehe...aku terus bangun gtau mak,gi bilik air amik air semayang terus semayang asar,nasib baik tak terlajak tido..lau tidak,batal puasa aku harini..hehe..pukul 6.50 diowang sampai bawah umah aku,terpacak kat tiang public,masing-masing muka da macam bapak orang,hehe..aku bawak diowang jalan-jalan bazar ramadan bawah rumah aku..pastu pelawa naik rumah sebab waktu berbuka da na dekat..

    Herm..harini mak aku masak kari ikan ape tah,pastu ader la kueh muih skit tuk diowang jamah..banyak jugak la lauk,aku tak makan nasik pun..jamah kueh jer..memang aku selalu macam tu,hehe..cukup la buat alas perot yang kempis ni,hahaha...melantak banyak gak si Boy ne,makan tambah 3 kali,perangai tak berubah,bagus la tu..makan jer aper ada..hehe..lepas abes makan jer kitowang borak-borak..sambil tengok tv,dengar lagu..dalam pukul 9.50 tadi diorang gerak sebab esok diowang kerja..hehe..pape pun terima kasih sebab datang berbuka..maaflah ea kawan lau mak aku masak tak best,tapi aku tengok si Boy melantak cam sedap sangat-sangat..hehe..mak aku memang kenal dowang dari zaman aku sekolah lagi..bayangkan,lame an??hehe...so tu jela na crite..panjang sangat ni..larat ker korang na baca weyh?hehe...kata pensyarah aku,kita kena rajin menulis atau banyak membaca lau na pandai..kata dia la..hehe...

P/S:bila la na jumpa diorang lagi pasnie??na lepak biler lagi??hehe...harap-harap akan datang ada la lagi..huhu =)

~ajiem~
22/08/2011
11.29 pm 
    

No comments:

Post a Comment

thank you for your comment...