Friday 2 September 2011

Raya punya cerita

Bismillahhirrahmannirrahim....


   Alhamdulillah,akhirnya tiba jugak aku ke rumahku syurgaku,hahaha..baru jer sampai tadi lebih kurang pukul 1.15 petang,penat la jugak duduk jer dalam krete,bukan watpe pun,dengar lagu sampai pekak telinga aku,sampai umah jer aku terus makan,perghhh....lapar ya amat...sempat jap singgah beli KFC sebelum sampai umah tadi,semayang jumaat jangan cakap la memang dah tak sempat nak pegi,penat sesangat la katakan,lepas makan memang dalam kepale memang da terbayang bantal yang empuk gler tambah lak dengan selimut aku..wow..haha..herm,bukan na crite pasal selimut,cuma na tanye,"so guys..hows your raya??best??happening??"aku dapat bayangkan betapa meriahnya raya korang bersama orang-orang yang tersayang kn??enak mata memandang best lagi hati yang merasa..hahaha..mesti fun giler,ada main mercun,bakar lemang,kacau dodol,jumpa dengan sepupu korang yang memang ramai sampai tak terkira dengan jari jemari korang tu,heee..."banyak dapat duit raya??"hahaha...


   Korang taknak tau camner raya aku tahun nie??na tau??perghhh...sumpah macam "HARAM J" sangat membosankan,aku da tak tau camne na rasa nikmat berhari raya tu??definasi raya bagi aku lagi la aku tak tau,hahaha...tak rasa apa-apa langsung,raya aku taun nie memang sederhana,aku tak rasa apa-apa pun,sebenarnya tahun-tahun lepas pun macam tu gak,kenapa la makin berumur makin tak syok dah raya tu??agaknya itu la jawapan yang paling tepat sekali,bila da semakin dewasa,keseronokan zaman kanak-kanak memang dah tak dapat nak dirasakan lagi,setakat gi beraya rumah kawan-kawan sekolah lama,tu jela,duit raya korang tak yah tanya la weyh,kalau dulu poket kiri kanan penuh sampai dah tak tau na simpan celah mana,sekarang satu poket pun dah takda,hahaha...umur aku dah berapa plak nak kutip-kutip duit raya ni??muka pun dah tumbuh misai,buat malu jer,hahahaha...makan??perghh..kalau bulan puasa berat badan turun 300gram,time hari raya nek 3 kilogram terus,gila tol,sumpah makan tak ingat dunia,semua rumah aku pegi kueh dengan biskut lain-lain warna,rambang mata sampai juling tak tau na makan mana satu,huhutambah lak ada yang hidang ketupat,lemang,kuah kacang,ooo mak aih,giler kau,bulat perut aku weyh..


   Tapi apa yang aku rasa raya aku tahun nie sebenarnya memang tak best langsung pun weyh,sedih gile,sama jer cam tahun-tahun lepas,gi raya rumah member,pastu reunion dengan member-member sekolah lama,gelak sampai pecah perut,balik tido,bangun pagi tetap bosan,orang lain beraya seronok-seronok,aku beraya dalam sedih,tapi wat muka happy habis,perangai adik beradik yang lain jangan cakap la,lagi la pedih melayannya,tahan jer aku,makin lama makin teruk perangai,bagi duit raya sume muke hipokrit,tak ikhlas langsung,anyway thanx la ea...tahun depan tak yah bagi lagi la,aku tak batak dengan duit raya nie,na bagi biar ikhlas,taknak bagi sudah,tak mintak pun,dah orang bagi aku amik jer...perasaan aku time raya lagi la weyh,jangan korang soal la apa yang aku rasa,macam-macam,bercampur baur,risau,sunyi,sedih,teringat,terkenang,geram,marah,sakit hati,haish...tak pernah nak tenang hidup aku nie...rasa cam menyesal aku balik nak sambut raya,raya taun depan aku da set aku taknak beraya,boleh??sebabnya......


   Sebabnya,aku taknak benda yang sama berulang dalam hidup aku,cukup la benda yang sama berulang setiap tahun,aku pun ada hati persaan gak weyh,nak jugak rasa nikmat beraya macam orang lain,asyik ikut kerenah orang jer,penat la camtu,banyak pulak hati dengan perasaan orang lain aku na kena jaga lagi..haish,memang aku nekad aku taknak balik kampung raya tahun depan,sumpah bosan,aku nak duduk KL sorang-sorang,sama jer pun,na raya dengan saper jer an??so,dok jer umah diam-diam,diorang nak raya ker apa ker lantak diorang la..aku na wat hal aku sendiri,banyak lagi benda yang aku na kena buat..banyak lagi hati perasaan yang aku nak kena jaga,baik aku fokus untuk dapatkan benda yang aku nak..lantak la,tu jer la yang aku na membebel..."happy raya day"


P/S:"terima kaksih daun keladi,raya taun depan taknak jumpa korang lagi,hahaha.."


~ajiem~
2/9/2011
8:48 pm

No comments:

Post a Comment

thank you for your comment...