Tuesday 23 August 2011

Pensyarah oh pensyarah =)

Bismilliahhirrahmannirrahim...


    Hahaha...entah apa lah agaknya yang aku na cerita kat korang pasal sorang lecterur aku ni ha,haish...ceritanya camni,tadi lepas abes kelas Management,Policy & Strategy dalam pukul 2.15 camtu,aku terus gi surau jap semayang zohor sebelum kelas Multimedia Management bermula..na dijadikan cerita,selesai jer aku berdoa tetibe poket aku terase "vibrate" pulak..aku pun tengok la..nombor aper tah??tak pernah save pun,aku angkat jela,yang aku hafal nombor depan dia jer,032020xxxx hehe..sangka aku "registra" yang kol,sekali lecterur aku da..hahaha..dia cakap ada pop quiz..perghh..dah kelam kabut,aku da mula terbayang budak-budak kelas yang lain,aku yang tak prepare apa-apa ni apetah lagi budak-budak tu..hahaha..pastu miss tu cakap suruh aku bukak Lab 105 kat atas,amik kunci kat bilik Cik Adi,rupa-rupanya Lab da memang bukak pun,diorang pun da standby kat dalam tu,bagus..cam tau-tau jer ader quiz..hahaha...
  
   Tapi miss cakap dia masuk lambat sikit,ada hal katanya,hal apa tah??dengar suara termengah-mengah macam tengah berlari turun Bukit Broga..hahaha...aku cakap "okey" jer..miss cakap duduk dalam kelas baca note dulu,okey...pastu masuk jer kelas aku sampaikan berita menegejut tu,ada yang terkejut,ada yang wat relax jer padahal takut gak soalan killer apa tah miss buat??nasib chapter 1 jer..hahaha..situasi dalam kelas kelas time tu memang cam haram,memekak-mekak..standard sangat dah tu..happy gegiler miss masuk lambat,yang menjadi mangsa aku dituju bermacam-macam soalan,"bila miss na masuk??","betul ker ader quiz??",yer la doll..kowang ingat aku tipu ker??haish...lambat gak la tunggu miss,naik berbulu gak la ketiak ni menunggu,kelas jangan cakap la,da jadi cam pasar borong selayang dah..hehe..


   Banyak kali gak miss kol aku,risau agaknya adik-adik kecik dia ni wat benda bukan-bukandalam kelas..hehe..tak watpe pun miss..saya pecahkan polistrin dengan ketuk kat badan Bob jer tadi kat dalam kelas,pastu saya "adjust" tv dalam lab tu sikit,konon-konon leh la tengok tv,tapi lupe pulak tv dalam tu tak ada antena..hehe..yang budak-budak lain tu biasa la,ader yang bergosip,men bbm cam miss,pastu ada yang main pc depan diowang tu,ape dibuatnya tah..yang aku lak kehulu kehilir mengelabah bila na start quiznya..cam excited sangat-sangat..padahal tak baca apa pun,kompom 4flat..hahaha..aku kol miss,konon na bergurau,tanya bila tah na tiba??dia naik kot,flight dia na mendarat kat blok L tu..hehe,tah angin dari mana tetibe datang cam na marah-marah jer..hehe..diletaknya tepon camtu jer...kerek gak miss ni kekadang..haha..


   Jam dah menunjukkan pukul 3.35 camtu,aduh,runsing budak-budak nie..memekak..riuh macam besok dah raya,padahal puasa tak abes lagi,aku lepak luar lab jap,terduduk depan pintu,malas na duduk dalam..sejuk sesangat..tah kulit apa diorang tu??tebal semacam jer,tak rasa sejuk ker weyh??perghh...lepak punya lepak tunggu miss kat luar.."jeng-jeng"miss muncul dengan muka yang agak menyeramkan,taknak cakap lebih-lebih,nanti kena ban,hahaha..warghh..takut..miss menuju ke lab,dengan muka yang angin timur berlaga dengan angin barat sambil bawak kertas soalan,miss buat bodoh jer,pandang aku pun tak nak kat luar tu,da macam polistrin da aku kat situ,miss masuk tanpa segan silu..miss edarkan kertas soalan..pastu ada gak la bebelan dari mulut dia tu,pape tah..haha..tengah kitorang jawab exam pun dia leh ceramah,cam ada benda yang tak puas hati jer..hehe,banyak berkias yer??yer..faham,da terasa da pun..terima kasih..hahaha..


   Selesai jer jawab soalan quiz tu tadi budak-budak ni da berkemas na balik da..tapi miss tahan,pehal tah??
tak puas hati lagi la tu??membebel??hehehehe...tadi kata lepas abes jawab boleh balik,bukan main suka lagi kitorang na balik,hehe..akhirnya miss lepaskan kitorang,berduyun-duyun kitorang kuar,sempat jap aku singgah muka miss,tanya asal tah marah-marah??aku tanya"marah aku ker??"dengan selamber yaya dan muka penuh keegoan menjawab "saya tak marah pun" padahal muka tu kalau orang neghori sembilan cakap "bongih jor muko tu"hahaha..malas na layan ego miss,aku blah jela,da sampai umah aku kol miss,konon na pujuk la jangan marah-marah lagi,na mintak maaf,bagai-bagai..sekali "waiting" daa..malas kacau,biarkan dia,dia plak kol aku,aku lak tak angkat,xdengar,kat kedai time tu,hahaha..
  
    Aku gadaikan kredit aku kol miss balik,haha..ungkit..hehe,gurau jer,aku tanye lagi sekali pehal tah??penat aku bertanya baru na cerita,tu pun berkias jer jawapan miss bagi,aduh...rasa bersalah sangat-sangat bersalahkah aku membuli seorang pensyarah baru selama ini??hahahaha...biasa lah tu miss,dugaan menjadi tenaga pengajar ni bukan mudah yer tak??melayan kerenah aku lagi yang memang suke na menyakat,cari pasal dengan miss..haha..saja nyakat jer miss..tak ada apa-apa pun..bukan miss sorang jer,semua lecterur camtu,semua saya kacau...haha..cuba tanya miss Wahida tu,miss Wani,miss Nani..hahaha..kenalakalan seroang pelajar tu memang wujud dalam diri ini,bukan saya sorang jer yang miss hadap,padahal student kos lain pun camtu,hehe..kesian miss..miss cakap tadi dia penat sesangat,katanya jadi judge untuk presentation L.I..pastu hal ape lagi tah,tak ingat la...sampai umah terus tido jer..hehehe...


   Yela miss,maaflah yer,saya mahupun dengan rakan-rakan kelas saya yang lain tu memang nakal,tengok la siapa penghulu??hehehehe..tengok miss cam na mengamuk tadi cam kesian pulak,tak sampai hati buli miss,huhu..tapi miss baik la,tak la garang sangat sebenarnya..okey la..kekadang belajar faham,kekadang tak..sesi belajar memang camtu an??bak kata miss"mana ada manusia yang perfect"yup..betul tu miss..herm..Miss,saya/kami mintak maaf yer,kot kalau miss terasa hati dengan saya/kami,ker dengan budak-budak kelas saya yang lain tu..huhu..kesian miss,pasni tak nak buli miss dah,na dera jer..hahaha...gurau jer..mintak ampun mintak maaf dari ujung rambut sampai ujung kasut yang saya pakai hari-hari tu..biasalah tu miss,ujian,dugaan,sabar jela yer melayan kerenah kitorang ataupun saya ni haa...maaf sekali lagi yer miss..


P/S:Dulu pun miss Siti Zarah pernah merajuk gak,sampai kuar kelas tak nak mengajar kitorang,pastu die lepak kat unit exam,penat aku pujuk,merayu,tak nak gak dia,budak-budak ni watpe tah??aku yang datang lambat kena tempias..haish..ingatkan aku laki jer ego tinggi..hehe..tapi sekarang alhamdullilah,miss Siti Zarah da okey da=)
   
"miss jangan marah-marah lagi,kasi markah lebih sikit au,hahaha,kena pujuk,kang tak berkat ilmu dia bagi"=)


~ajiem~
23/08/2011
10.04 pm

No comments:

Post a Comment

thank you for your comment...