Thursday 18 August 2011

"indahnya bekeluarga"


untungnya kalau...
aku ada sepasang adik lelaki dan perempuan yang comel...
walaupun mereka masih tak mengerti erti dunia,matang...
sekurang-kurangnya dapat ku bermain dengan diorang untuk menghilangkan rasa kesedihan dan duka dihati...


untungnya kalau...
aku ada abang yang memahami isi hati adiknya yang berada didalam kesusahan...
walaupun segarang,seego mana mereka sekalipun...
sekurang-kurangnya dapat juga ku pinjam duit time tengah sesak..haha...kalau dapat...


untungnya kalau...
aku ada kakak yang mengerti yang adiknya ini tengah sakit melawan perasaan cinta...
walaupun bukan dia yang bercinta,tak rasa sakit cam yang aku rasa..
sekurang-kurangnya dia boleh hulurkan pendapat dan bagi kata-kata semangat kat adiknya....


untungnya kalau...
aku ada kembar yang boleh baca segala-galanya isi hati aku,yang tersurat mahupun tersirat...
walaupun kami tak seiras mahupun berlainan jantina....
sekurang-kurangnya dia tahu apa yang aku rasa dan boleh menjadi pendengar yang baik kepada aku...


untungnya kalau...
aku ada ibu-bapa macam family lain,cam family korang,family bahagia..seronok sangat-sangat...
walaupun mereka da berpisah dan aku yang menjadi mangsa keadaan...
sekurang-kurangnya aku ada tempat na bermanja,nak dapatkan kasih sayang,didikan yang sempurna...


tapi malangnya...
apa yang aku tulis kat atas ni,semuanya khayalan belaka...haha...
aku hanyalah manusia sebatang kara yang betul-betul menagih kasih sayang,cinta,kata-kata semangat dan dorongan...
bukan meraih simpati,cuma berkongsi apa yang dirasa...
sekurang-kurangnya kamu harus bersyukur dengan apa yang kamu miliki sekarang...
alhamdulillah...syukur...


~ajiem~
18/8/2011
10.02 pm

No comments:

Post a Comment

thank you for your comment...